Reakcje źrenic na negatywne emocje wskazują na ryzyko nawrotu depresji

8 listopada 2016, 11:29

Charakterystyczne wzorce reakcji źrenic na twarze wyrażające negatywne emocje wskazują na ryzyko nawrotu depresji.



Moralna obrzydliwość

27 lutego 2009, 11:09

Badacze z Uniwersytetu w Toronto zauważyli uderzające podobieństwa między wyrazami twarzy towarzyszącymi moralnemu oburzeniu i uczuciom obrzydzenia, np. na widok trucizny czy paskudnie wyglądającej rany. Jak widać, sprawy nieczyste z etycznego punktu widzenia naprawdę są odczuwane jako coś odrażającego (Science).


Strach i obrzydzenie udzielają się przez zapach

6 listopada 2012, 13:07

Ludzie mogą komunikować strach i obrzydzenie za pomocą zapachu potu. Pot pochodzący od osób przejawiających te emocje wywołuje takie same uczucia u wąchających.


Nikt tak dobrze biruanga nie zmałpuje, jak drugi biruang

22 marca 2019, 10:50

Biruangi malajskie (Helarctos malayanus), najmniejsze niedźwiedzie świata, umieją precyzyjnie naśladować mimikę pyska innego niedźwiedzia. Jak widać, taka forma komunikacji nie jest domeną wyłącznie naczelnych.


Chorzy z autyzmem nie zarażają się ziewaniem

17 sierpnia 2007, 10:30

Ziewanie jest zaraźliwe. Prawda czy fałsz? Prawda, ale nie w odniesieniu do dzieci autystycznych.


Obwód nienawiści

29 października 2008, 10:50

Badacze z Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego zidentyfikowali w mózgu obwód nienawiści. Gdy pokazywali ochotnikom zdjęcia znienawidzonych osób, pojawiały się unikatowe wzorce aktywności (PLoS One).


Innowacyjny przeszczep przywraca wygląd twarzy

14 października 2009, 12:30

Lekarze z Cincinnati Children's Hospital Medical Center przeprowadzili przełomowy zabieg rekonstrukcji kości czaszki z wykorzystaniem komórek macierzystych przekształconych do komórek tkanki kostnej.


Serce odrzuconego zwalnia

1 października 2010, 08:40

Odrzucenie przez drugą osobę powoduje, że na chwilę zwalnia częstość akcji serca.


Lepsze 1. wrażenie w ubraniu szytym na miarę

20 września 2011, 08:32

Pierwsze wrażenie to kwestia zaledwie 3 sekund. We współpracy z firmą krawiecką Mathieson & Brooke Tailors (M&BT) psycholodzy z University of Hertfordshire wykazali, że osoby noszące ubrania szyte na miarę są oceniane wyżej od biznesmenów i biznesmenek sięgających po podobne garnitury i garsonki dostępne w ogólnej sprzedaży. Co ciekawe, panie ubrane w komplety ze spódnicą, a nie spodniami robiły na badanych lepsze wrażenie. Uznawano, że są bardziej elastyczne, pewne siebie i lepiej zarabiają.


Źrenice reagują na wyobrażoną ilość światła

4 grudnia 2013, 12:22

Wyobrażaniu sobie słonecznego dnia czy kruczoczarnej nocy prowadzi do takich zmian w rozszerzeniu źrenicy, jakbyśmy się rzeczywiście znaleźli w takim otoczeniu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy